1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. מימון לרכב חדש ויד שניה - המדריך שמשתלם לקרוא!

מימון לרכב חדש ויד שניה - המדריך שמשתלם לקרוא!

יום רביעי , 13/03/2024
מימון לרכב חדש ויד שניה - המדריך שמשתלם לקרוא!

בשביל רובנו, ההוצאה של רכב חדש מהחברה או רכב יד שנייה היא בלי ספק הוצאה מכבידה וגדולה. למרבה המזל, היום כבר ממש לא צריך לגייס את מלוא הסכום כדי לקנות רכב, ויש לא מעט פתרונות מימון טובים המאפשרים כמעט לכל אחד ליהנות מרכב חדש או מרכב יד שנייה באיכות טובה גם אם הם אינם מחזיקים את הסכום הכספי המלא לקנייה. אם גם אתם נמצאים לקראת רכישת רכב ומתלבטים באשר לאפשרויות המימון, ריכזנו בשבילכם את כל המידע שיעזור לכם בתהליך. בואו נדבר על ההבדלים בין מימון עצמי להלוואה, איך אפשר לקבל מימון מלא לרכב, לאילו נקודות חשוב לשים לב כשחותמים על עסקת מימון, אילו סוגים של הלוואות קיימים, מי זכאי למימון ועוד.

מימון עצמי או הלוואה? טרייד מוביל מציגה

כמו שכבר אמרנו קודם לכן, רכישת רכב היא לא עניין של מה בכך. מי שרוצה לרכוש רכב חדש, אמין ואיכותי, צריך להשקיע לרוב מעל ל-100,000 שקלים וזהו כמובן סכום שלא כל אחד מחזיק ביד. על כן, נשאלת השאלה אם כדאי לבצע רכישת רכב במימון עצמי (אם אפשר) או שעדיף לבקש הלוואה. ובכן, בהנחה ויש לכם ביד את הסכום הכספי הנדרש לקניית רכב, חשוב לשאול את עצמכם אם אתם מוכנים להיפרד מסכום נזיל שכזה. אם מדובר בכל ההון הנזיל שלכם או במרביתו, שווה בהחלט לחשוב פעמיים. זכרו שבלקיחת הלוואה תוכלו לשלם באופן חודשי וכך להשאיר אצלכם סכום כסף נזיל שאולי תזדקקו לו. כמובן שאם אין בידכם סכום כספי נזיל לרכישת רכב, הרי שההתלבטות נחסכה. תוכלו למצוא בקלות פתרונות מימון נוחים ומשתלמים, כשחברת טרייד מובייל גאה להציע ללקוחות את התנאים הטובים ביותר להלוואות ולמימון. לפני שנמשיך להרחיב בנושא המימון לרכישת רכב, נזכיר שאתם מוזמנים לפנות לנציגי החברה ולקבל מידע על מסלולי המימון המשתלמים, כולל מימון מלא של מאה אחוז משווי העסקה.

 

איך מקבלים מימון מלא לרכב?

ראשית כל חשוב להבין את המושג מימון מלא – המשמעות של מימון מלא היא שבעצם מקבלים הלוואה על כל הסכום של הרכב, ללא צורך בהון עצמי בתור מקדמה. כך למשל, אם רכב מסוים עולה 150,000 שקלים, בעסקת מימון מלא נקבל הלוואה על כל הסכום שתאפשר לנו לרכוש את הרכב. אז איך בעצם מקבלים מימון מלא לרכישת רכב? ובכן, כדי לעשות את זה חשוב קודם כל לפנות אל החברות המציעות מימון מלא. אלו יכולים להיות הבנקים המציעים הלוואה על הסכום המלא של הרכב, חברות חוץ בנקאיות או האופציה הטובה ביותר – מימון מלא דרך חברת הרכב שממנה אתם קונים את הרכב. לאחר בחירת רכב לעסקת מימון רכב, מגיע השלב שבו יש לבצע עסקת מימון. באופן כמעט גורף אפשר לראות כי האפשרויות הטובות והמשתלמות ביותר הן אלו המציעות חברות הרכב עצמן. היתרון כאן הוא שמקבלים את ההלוואה מהחברה שממנה קונים את הרכב, וככה אפשר לקבל ייעוץ מקצועי ולמצוא את כלי הרכב שהכי מתאים לנו.

 

ממה חשוב להיזהר בעסקת מימון?

בכל מצב שהוא, בכל עסקה ובכל הלוואה שאתם לוקחים, חשוב מאוד לשים לב לכל הפרטים ולוודא שאתם אכן עושים עסקה טובה. לגבי עסקאות מימון, חשוב מאוד לקרוא את האותיות הקטנות ולשים לב למשל לדברים כמו ריבית קבועה וריבית משתנה (ומשום שמדובר במאה אחוז מימון סביר להניח שהריבית תהיה גבוהה יותר באופן כללי). נוסף לכך, חשוב מאוד לוודא מי החברה שממנה אתם מקבלים את המימון. ההמלצה החמה שלנו היא לקחת מימון והלוואות רק מחברות גדולות ומוכרות בעלות מוניטין, ככה שאתם יודעים שיש לעסקה ״אימא ואבא״ ולא צריך לחשוש מתקלות או מהפתעות בדרך. שימו לב – מומלץ בחום גם לבדוק לעומק את כל הנושא של ירידת ערך של הרכב. חשוב לזכור שזה דבר שקורה כך או אחרת וחשוב להבין מתי פחות או יותר נרצה למכור אותו ואם המכירה תכסה לנו את ההלוואה.

איזה סוג הלוואה לקחת?

אחת ההתלבטויות הנפוצות אחרי שכבר בחרנו בעסקת מימון, היא איזה סוג של הלוואה כדאי לקחת. בואו נעבור בקצרה על סוגי הלוואות נוספים ואחר כך ננסה להבין איזו הלוואה כדאי ועדיף לקחת:

·הלוואה מהבנק: הלוואה מהבנק שלכם או מאחד מהבנקים האחרים. תהליך קצת יותר ארוך מבחינה בירוקרטית, אבל הרבה פעמים משתלם יותר מבחינת הריביות שצריך להחזיר.

·הלוואה חוץ בנקאית: הלוואה מגופים שאינם הבנקים. בדרך כלל הלוואות כאלו אפשר לקבל מהר מאוד ובלי אישורים מיוחדים, אבל אלו הן גם הלוואות בתנאים מעט פחות טובים.

·הלוואת בלון (הלוואת גישור): בהלוואת בלון מלאה הקרן והריבית נפרעות רק בתום תקופת ההלוואה. בהלוואת בלון חלקית, הריבית משולמת מדי חודש והקרן נפרעת בבת אחת בתום התקופה.

כדי להחליט מהי ההלוואה הטובה ביותר לכם, חשוב מאוד להשוות תנאים ולהיות ערניים לאותיות הקטנות. נוסף לכך, חשוב מאוד לבחון עלויות נוספות בזמן רכישת רכב ולזכור שכמעט תמיד יש הוצאות כאלו מעבר לרכב עצמו, ככה שצריך להביא זאת בחשבון ולבדוק אם ההלוואה תכסה גם את ההוצאות הללו.

 

מי זכאי למימון לרכב?

זה בהחלט נכון שהיום רבים יכולים לקבל מימון לרכב ואפילו בסכומים גבוהים, אבל זוהי טעות לחשוב שמימון הוא דבר שכל אחד יכול לקבל באופן וודאי ומוחלט. לרוב, מי שזכאי למימון לרכישת רכב הוא מי שיש לו דירוג אשראי טוב, מי שאין לו חובות והלוואות קיימות ומי שבאופן כללי הוא בעל היסטוריה כלכלית נקייה. למרבה הנוחות, בהרבה אתרים באינטרנט אפשר לבדוק בקלות זכאות למימון דרך הזנת מספר תעודת זהות. נוסף לכך, אתם יכולים לפנות אל המומחים של טרייד מוביל בכל שלב שיעזרו לבחון את הזכאות שלכם, ולייעץ לכם לקראת רכישת רכב חדש.

מימון לרכב או ליסינג?

מבין כל עסקאות המימון השונות, אפשר למצוא גם את האפשרות של רכישת רכב במודל ליסינג. התנאים משתנים במקצת מחברה לחברה, אך באופן כללי המודל מאוד דומה למסלול "הלוואת בלון ": משלמים מקדמה חד פעמית, לאחר מכן תשלום חודשי לחברת הרכב ובסוף התקופה או שמחזירים את הרכב ועוברים לעסקה חדשה או שמשלימים את הסכום שנותר לשלם ובעצם קונים את הרכב. לליסינג יש יתרונות וחסרונות משלו ובהרבה מקרים זו יכולה להיות אופציה פחות עדיפה. כדי לדעת בוודאות, חשוב מאוד לבחון את תנאי העסקה לעומק. באותה נשימה שווה בהחלט לדבר גם על האפשרות של טרייד אין. יש לא מעט סיבות לעסקת טרייד אין ובטרייד מוביל מציעים תנאים מעולים, ככה ששווה בהחלט לבדוק לעומק גם את האופציה הזאת.

סיכום

אם גם אתם זקוקים למימון לרכישת רכב, אלו הם הדברים החשובים שעליכם לדעת. הגיע הזמן למצוא את הרכב שאתם מחפשים וכאן תוכלו להתרשם ממגוון רכבים שיש לטרייד מוביל להציע. רוצים לקבל מידע נוסף על קניית רכב ואפשרויות מימון? צרו קשר בהקדם, נשמח לסייע.