1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. קניית רכב מחברת ליסינג: לגזור ולשמור!

קניית רכב מחברת ליסינג: לגזור ולשמור!

יום רביעי , 28/02/2024
קניית רכב מחברת ליסינג: לגזור ולשמור!

אם הגיע הזמן להחליף את הרכב, צפוי לכם אתגר של ממש – למי לפנות ובמה לבחור. ההחלטה לקנות רכב היא בין ההחלטות הגדולות בחיינו, הן בשל הסכומים הגבוהים המעורבים בכך והן בשל הצורך למצוא רכב אמין, בטיחותי, נוח ובעיקר כזה הנותן מענה לכל הצרכים. מבין האפשרויות השונות העומדות לרשותנו, אפשר למצוא את חברות הליסינג, שנדמה שהפכו לפופולאריות מאוד בשנים האחרונות, כאלו שאפשר לראות על הדרך בלא מעט מקומות. עם זאת, חשוב מאוד להבין את המשמעות של רכישת רכב מליסינג, להכיר את היתרונות ואת החסרונות שהדבר הזה מביא איתו. שוקלים אם לעשות את הצעד ולקנות רכב מליסינג? כדאי שתגזרו ותשמרו את המידע שיש במאמר שלפניכם.

מעוניינים לקנות רכב מיד שנייה? כדאי להכיר את חברות הליסינג

אם אתם מעוניינים לקנות רכב מיד שנייה, כדאי לכם להכיר את חברות הליסינג שנדמה שקיימות כמעט בכל מקום. חברות הליסינג מציגות לרוב מבחר מגוון של מכוניות מתוחזקות כהלכה, המוצעות למכירה בסיום חוזה הליסינג שלהן (בדרך כלל חוזה זה הוא מול חברות גדולות, המזמינות את הרכבים בשביל עובדיהן). למי שמחפשים דגמי רכבים חדשים יחסית אבל לא רוצים לרכוש רכב חדש לגמרי, פנייה לחברת ליסינג יכולה להיות אפשרות נוספת, לצד אפשרויות אחרות פופולאריות לא פחות, כמו למשל סוכנויות למכירת רכבי יד שנייה מבעלות פרטית.

עם זאת, אם מדובר ברכב היברידי ואם בכל רכב אחר, כאשר בוחנים רכישת רכב יד שנייה מחברות ליסינג, חשוב להקפיד על בדיקה מקיפה של הרכב, שכן פעמים רבות מדובר ברכבים שנהגו בהם לא מעט ויש להם קילומטראז' גבוה מאוד. לצד זה יש לבדוק את כל פרטי העסקה ופרטי הרכב עצמו – אם עבר תאונות, אילו טיפולים בוצעו בו, מהם תנאי העסקה, אחריות, תשלומים ועוד. כדאי גם לזכור שרכבים מליסינג מאבדים ערך של קרוב ל-22 אחוז (מה שנמוך יותר ברכבי יד שנייה מיד פרטית) ולכן גם זה שיקול שצריך להביא בחשבון. בכל מקרה ובשורה התחתונה, השוואה נכונה ובחינת כלל האפשרויות, ולא רק אחת, היא הדרך הנכונה להתמודד עם שלב הבחירה ולאתר את הרכב הנכון לצרכים ולתקציב שלכם.

השוואת מחירים בין חברות הליסינג

לפני שנכנסים למגרשי ליסינג, חשוב להכיר היטב את הדינמיקה של שוק הרכבים ולהשוות מחירים בין חברות הליסינג. ראשית, כדאי לבצע בדיקה ראשונית בלוחות המודעות המקוונים, כמו ביד 2, באתר WinWin ועוד, מה שיכול לספק מידע רלוונטי ובעיקר עדכני על אודות השוק והמחירים הריאליים היום. כדאי מאוד לבדוק גם את המחירונים ולשים לב לכל ההוזלה המיוחסת להיסטוריה של הרכב. למשל, מחירו של רכב מליסינג תפעולי יהיה נמוך יותר בהשוואה לרכב מיד פרטית, ושניהם יהיו בדרך כלל זולים יותר מרכב שהיה בעבר בשירות בצה"ל או במשטרה.

כשיש לכם את כל המידע המקדים הזה, מומלץ לכם להגיע פיזית לסוכנויות הליסינג, המרוכזות באזורים שונים ברחבי הארץ, כמו צומת הצ'ק פוסט בצפון, אזור התעשייה "פולג" בנתניה, רחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, מחלף גלילות בתל אביב ועוד. שם כדאי לבקש הצעת מחיר עבור רכבים שונים מאותו דגם, בתוך התייחסות לפרמטרים חשובים, כמו מצב הרכב וקילומטראז', כאשר כדאי לזכור שמצב הרכב משפיע על התמחור, מה שיכול לעזור לכם לאתר את הרכב העונה לתקציב שלכם. לאחר שקיבלתם מספר הצעות, השוו אותן בהתאם לפרמטרים זהים ובחנו את האפשרות המשתלמת לכם. חשוב לזכור, אף שהמחיר הוא פרמטר מרכזי מאוד בהשוואה, הוא לא היחיד שיש להביא בחשבון. כשאתם משווים, אספו מידע על פרמטרים נוספים, כמו אחריות, תיקוני פגמים, אפשרויות תשלום ומתי הרכב יכול לעבור אליכם. עכשיו אתם יכולים להתחיל במשא ומתן על מחיר הרכב, שייתכן ויכלול הטבות נוספות, כמו השתתפות בביטוח, אביזרים מסוימים ועוד, שיהיו כולם חלק מהמיקוח.

השינוי בענף מכירת רכב בעשור האחרון

במהלך העשור האחרון, ענף מכירות הרכב עבר שינוי של ממש, שהושפע וממשיך להיות מושפע בעיקר מהתקדמות הטכנולוגיה והעדפותיהם השונות של הצרכנים. אחד השינויים הגדולים ביותר היה הפופולאריות ההולכת וגוברת של כלי רכב חשמליים, המייצגת את השינוי לעבר תחבורה ידידותית לסביבה. מסיבה זו, רכב חשמלי הפך לנפוץ יותר ויותר בשוק מכירת הרכבים ויותר ויותר רכבים חשמליים יד 2 מתחילים עתה להימכר. נוסף לכך, גם חוויית הקנייה עצמה השתנתה. הפלטפורמות המקוונות השונות מאפשרת ללקוחות לחקור, להשוות ואפילו לרכוש רכבים מכל מקום וללא כל בעיה. המודל של סוכנות מכירת הרכבים המסורתי כבר לא קיים, והוא התפתח כדי להתאים את עצמו לשינוי הדיגיטלי הזה, תוך שימת דגש בחשיבות של נוכחות מקוונת שיכולה לעזור ללקוח בבחירה.

קניית רכב מחברת ליסינג או מחברת השכרה

הבחירה בין רכישת רכב מחברת ליסינג או מחברת השכרה מצריכה התייחסות לכמה פרמטרים וגם השוואה בין היתרונות והחסרונות שמציעה כל אחת מהאפשרויות האלו. חברות הליסינג וחברות ההשכרה, שתיהן מציעות לרוב צי מגוון של רכבים מתוחזקים, המספקים מענה לאלה המעוניינים לבחון כמה דגמים. הרכבים מגיעים בדרך כלל עם רישום מפורט על אודות ההיסטוריה שלהם, מה שנותן שקט נפשי ושקיפות מלאה למתעניינים או הקונים. עם זאת, בשתי האפשרויות האלה מוצעים רכבים שעברו קילומטראז' רב בדרך כלל והיו לא מעט על הכביש. אף שתוחזקו בקפידה, השימוש הרב בהם מוריד את ערכם של הרכבים ויכול להוביל לכדי בלאי מהיר יותר, בהשוואה לרכבים פרטיים. בסופו של דבר, בפועל, אין הבדל משמעותי בין רכב מחברת ליסינג לחברת השכרה, אך כן יש הבדל בין רכבים מסוכנויות כאלו בהשוואה לרכבים מסוכנויות המציעות רכב יד שנייה שהיה בבעלות פרטית.

יתרונות רכישת רכב מליסינג

רכישת רכב מליסינג מביאה איתה לא מעט יתרונות. ראשית, חברות הליסינג לרוב מתחזקות את רכביהן ומקפידות על עמידה בכל התקנים והדרישות. המחויבות הזאת לתחזוקה פירושה שהרוכש יודע בדיוק מה עבר על הרכב ובעיקר יודע גם שבכל בעיה ועניין הרכב קיבלת מענה וטופל. נוסף לכך, חברות הליסינג מציעות לעיתים קרובות רישום מלא של היסטוריה הרכב, מה שהופך את כל העסקה לשקופה ואמינה מאוד. המגוון הרחב של הדגמים הזמינים בצי של חברת הליסינג מאפשר לקונים לבחור מתוך מגוון רחב של רכבים מתוחזקים היטב, וכך לאתר את זה המתאים ועונה על כל הצרכים. יתר על כן, יש גם את עניין המחיר. חברות הליסינג מציעות לרוב מחירים תחרותיים והזדמנות לרכוש דגמים חדשים יחסית במחיר סביר מאוד. יש אפשרות של מימון במקרים מסוימים ופריסה נוחה לתשלומים.

הבעלים הקודמים בבעלות ליסינג? קבלו טיפים לרכישה חכמה

כאשר בוחנים רכב שהיה בעבר בבעלות ליסינג, מומלץ לבדוק היטב את היסטוריית הרכב שפעמים רבות עשויה להעלות דגלים אדומים ודפוסים מסוימים שצריך להביא בחשבון. יש להתייחס גם לעניין הקילומטראז' ולזכור שהדבר יכול לבוא לידי ביטוי בבעיות עתידיות מסוימות וכמובן גם בירידת ערך משמעותית.

אז למה צריך לשים לב?

שוקלים לרכוש רכב מליסינג? התחילו בבדיקה מעמיקה של רישום היסטורית הרכב המקיפה, המספקת חברת הליסינג כדי ללמוד מה עבר על הרכב לאורך השנים. שימו לב היטב לקילומטראז', שכן לרוב רכבי ליסינג היו על הכביש לא מעט שנים, מה שעלול לגרום לבלאי מהיר יותר. בחנו פיזית את הרכב. חפשו סימנים לבלאי, הן בחלקו החיצוני והן הפנימי ושקלו לקבל הערכה של מכונאי מטעמכם כדי שיבדוק את הרכב כהלכה.

לסיכום

אפשר לראות שרכישת רכב מליסינג מביאה איתה לא מעט יתרונות, למשל מחיר תחרותי אטרקטיבי מאוד, אחריות על הרכב וכתובת שעומדת מאחוריו, כזו שאפשר לפנות אליה בכל בעיה או עניין. גם האפשרות ליהנות מרכב חדשני יותר היא יתרון עצום ושילוב של אביזרים שונים, שבהחלט משדרגים את הנסיעה, תורמים כולם לא פחות. עם זאת, ואת זה חשוב לזכור, רכב מליסינג הוא רכב שהיה על הכביש לא מעט (בלשון המעטה) וכזה שמאבד את הערך שלו משמעותית יותר מרכב פרטי יד שנייה. ולכן, רגע לפני שמקבלים את ההחלטה חשוב להביא בחשבון את כל השיקולים ולהתייחס לצרכים הנקודתיים.