1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. סוגי צמיגים לרכב: איך תבחרו את האחד שיתאים לרכב שלכם?

סוגי צמיגים לרכב: איך תבחרו את האחד שיתאים לרכב שלכם?

יום שני , 05/02/2024
סוגי צמיגים לרכב: איך תבחרו את האחד שיתאים לרכב שלכם?

הצמיגים ברכב הם בין הרכיבים החשובים ביותר, והם משפיעים על איכות ועל נוחות הנסיעה לצד הבטיחות שלנו. על כן, הבחירה בסוג הצמיגים המתאים היא דבר קריטי ביותר ולמרבה הצער יש לא מעט שבוחרים צמיגים באופן לא מושכל, מה שבהחלט משפיע על הנהיגה ועל הבטיחות. כדי שיהיה אפשר לעשות את הבחירה הנכונה, חשוב מאוד לבחור צמיגים המתאימים לרכב שלנו, ולכן יש להכיר את סוגי הצמיגים. רגע לפני שנדבר על סוגים נפוצים של צמיגים, על הבדלים ביניהם, על מותגים מובילים ועל עוד נושאים חשובים, קודם כל נבין למה בעצם הם כל כך חשובים.

 

על חשיבות הצמיגים לרכב

לצמיגי הרכב יש תפקיד מרכזי בהבטחת הבטיחות בנהיגה, הביצועים והיעילות. הם נקודת המגע היחידה בין הרכב לכביש ובכך משפיעים על כל אופי הנהיגה. צמיגים מתאימים ומתוחזקים היטב משפרים את צריכת הדלק ומפחיתים את ההשפעה הסביבתית של הרכב. לחץ אוויר תקין משפיע על יציבות הרכב, ובדיקות שוטפות תורמות לבטיחות בדרכים. בחירת סוג הצמיג הנכון בהתבסס על תנאי הנהיגה ומפרט הרכב, היא חיונית לביצועים מיטביים. הזנחת תחזוקת הצמיגים עלולה להוביל לסיכון מוגבר לתאונות, צריכת דלק מוגברת ובלאי מוקדם (לא רק של הצמיגים עצמם, אלא גם של כל יתר חלקי הרכב). בחירה נכונה בצמיגים ותחזוקה שוטפת הם דברים קריטיים לשמירה על בטיחות הנוסעים ולחוויית נהיגה חלקה ומהנה.

 

חלוקה בסיסית של סוגי צמיגים

מכאן, בואו נדבר על החלוקה הבסיסית ביותר של סוגי הצמיגים הקיימים, וזהו הצעד הראשון בתהליך הבנת חשיבות הצמיגים:

· צמיגים איכותיים וצמיגים זולים: באופן כללי אפשר לחלק את סוגי הצמיגים לצמיגים זולים ולצמיגים יקרים. אומנם, הצמיגים הזולים עולים פחות במעמד הקנייה, אך בעתיד עלולים לגרור הוצאות גדולות יותר בשל בלאי מהיר ומשמעותי יותר שלהם ושל שאר חלקי הרכב. נוסף לאלו, הם גם צמיגים הנחשבים לפחות בטוחים. מנגד, אפשר למצוא צמיגים יקרים יותר של מותגים מובילים המבטיחים אחיזה טובה יותר בכביש ושומרים על בטיחות הנהג והנוסעים. צריך תמיד לזכור כי הבחירה בסוג הצמיג יכולה להשפיע על ביצועי הרכב ועל חוויית הנהיגה.

· צמיגים לרכבי ספורט: צמיגים לרכבי ספורט מיועדים לרכבים מהירים ומתקדמים ומספקים אחיזה טובה וביצועים משופרים. אלו הם לרוב צמיגים בעלי חתך נמוך וקוטר חישוק גדול, דירוג מהירות גבוה, עיצוב המיועד ליצור שטח מגע גדול ככל האפשר בכביש ואלמנטים נוספים שמטרתם לאפשר נסיעה איכותית ויציבה גם במהירות גבוהה.

 

עוד הבדלים שכדאי להכיר

ממש בעוד כמה רגעים נדבר על החשיבות של החלפת צמיגים בזמן ועל מותגים מובילים, אבל קודם הינה כמה הבדלים בין סוגים שונים של צמידים שכדאי להכיר:

· אחיזת כביש: סוג הצמיג הוא האלמנט המשפיע ביותר על אחיזת הרכב בכביש, בייחוד בתנאים חורפיים או גשומים.

· צריכת הדלק: חשוב לחזור ולחדד את ההשפעה של הצמיגים על אחיזת בכביש. סוג הצמיג יכול להשפיע על צריכת הדלק של הרכב, ולכן יש לבחון את הצרכים האישיים של הרכב ולבחור בהתאם.

· חווית הנהיגה: חשוב לזכור כי סוג הצמיג ישפיע באופן ישיר על חווית הנהיגה ברכב, מה שיבוא לידי ביטוי ברעשים שהרכב ייצר, ברגישות של הצמיג כשהרכב עובר על פני מכשולים ובנוחות הנסיעה באופן כללי.

 

חשוב להביא בחשבון את הרכב

רגע לפני שאתם בוחרים צמיגים חדשים, הביאו בחשבון את שלושת השיקולים האלה:

· סוג הרכב ומשקלו: רכבי עבודה ורכבים כבדים חייבים להיתמך בצמיגים איכותיים בלבד.

· צריכת דלק: אם אתם מעוניינים לחסוך בדלק, חשוב מאוד לבחור צמיגים מתאימים שיאפשרו זאת.

· עמידות בפני חום ושמש: בעיקר במדינה חמה ושמשית כמו ישראל חשוב מאוד לשים לב לנקודה זו.

· קילומטרז׳ צפוי: לרכבים שמיועדים לנסיעות ארוכות ורבות, חשוב להשקיע בצמיגי איכות.

 

מתי צריך להחליף את הצמיגים?

עוד סוגיה חשובה היא מתי כדאי להחליף את הצמיגים. באופן כללי צריך להבין כי תוחלת חיים ממוצעת של צמיג היא בין שלוש לארבע שנים. צמיגים ישנים ובלויים יפגעו באחיזת הכביש ובחוויית הנהיגה והם בבחינת סיכון לכל משתמשי הרכב. יש להחליף את הצמיגים בזמן ולבדוק אותם בכל כמה חודשים. שימו לב לקרעים, ליובש, לבלאי של החריצים ולכל סימן המעיד על סוף חיי הצמיג. זכרו כי החלפת הצמיגים תשפר את ביצועי הרכב ותגביר את הבטיחות של נוסעי הרכב.

 

הינה כמה טיפים לשמירה על הצמיגים לאורך זמן:

 

בדיקת לחץ אחת לחודש

לחץ אוויר תקין יעזור לשמור על הצמיגים. לחץ יתר יפחית את השליטה ברכב ולחץ נמוך יגביר את הבלאי. אל תחכו לנורה שתידלק, בדקו את הלחץ אחת לחודש לפחות.

 

בדיקת הצמיגים לפני נסיעות ארוכות

חפשו סדקים, בליטות, חתכים וכל דבר אחר המעיד על בלאי של הצמיג.

 

החלפה

אל תתפשרו על הבטיחות שלכם. החליפו צמיגים כל 10,000 ק״מ, גם אם עדיין לא הגיע הזמן.

 

העמסת הרכב

אל תעמיסו על הרכב שלכם משקל מעבר למה שהוא מסוגל וכך תשמרו על הצמיגים לאורך זמן.

 

מהם המותגים המובילים?

כלל שווה לדעת כי יש מגוון רחב של סוגי צמיגים לרכב, כולל צמיגי קיץ, צמיגי חורף וצמיגים שמתאימים לכל עונות השנה. כל סוג מיועד לתנאים ספציפיים ומציע יתרונות וחסרונות משלו. הינה כמה מותגים מובילים ששווה להכיר:

 

מישלן

חברת מישלן היא מובילה עולמית בייצור צמיגים, ומספקת באופן עקבי צמיגים בעלי ביצועים גבוהים תוך התמקדות בבטיחות ועמידות.

 

ברידג'סטון

מותג צמיגים מהשורה הראשונה הידוע בטכנולוגיה מתקדמת ומציע צמיגים בעלי אחיזה יוצאת דופן, יעילות דלק ואריכות ימים. בחירה מעולה לכלי רכב שונים.

 

גוד ייר

צמיגי גוד ייר הם שם נרדף לאמינות. צמיגים מעולים לביצועים, קלים לטיפול ומציעים בטיחות בתנאי נהיגה מגוונים.

 

פירלי

צמיגים פרימיום לביצועים מעולים בעיקר לחובבי מכוניות יוקרה וספורט.

 

קונטיננטל

קונטיננטל מצטיינת בייצור צמיגים המעניקים חוויית נהיגה מאוזנת, תוך שימת דגש בבטיחות, בחסכון בדלק ובטכנולוגיות מתקדמות, מה שהופך אותם לבחירה חכמה לסוגי רכב שונים.

 

לסיכום

חשוב מאוד לזכור כי הצמיגים הם רכיבים חשובים ביותר ברכב ויש להתאים אותם לסוג הרכב ולנסיעות הצפויות. באופן דומה, צריך לזכור שכאשר קונים רכב חדש או מחפשים רכבים יד שנייה, צריך לבחור בסבלנות ולפי הצרכים שלנו. לפני רכישה, מומלץ בחום להתייעץ עם המומחים של טרייד מובייל שיעזרו גם לכם למצוא את הרכב שיענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלכם.