1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. מחיר מחירון לרכב: למה הוא חשוב ומי קובע את מחיר המחירון?

מחיר מחירון לרכב: למה הוא חשוב ומי קובע את מחיר המחירון?

יום שני , 12/02/2024
מחיר מחירון לרכב: למה הוא חשוב ומי קובע את מחיר המחירון?

אם יצא לכם לרכוש בעבר רכב יד שנייה או שאולי דווקא ניסיתם למכור רכב כלשהו שברשותכם, נראה שכבר יצא לכם לשמוע את המושג ״מחיר מחירון״. על רגל אחת, המחירון הוא בעצם מאגר הנתונים הכולל על רכבים מסוגים שונים, ובו נקובים המחירים של כל כלי הרכב שאפשר לרכוש. כשמחיר המחירון הנקוב הוא למעשה המחיר המקובל לרכב מסוים בהתאם לנתונים שלו. במאמר זה נעשה לכם סדר בדברים ונסביר הכול על המחירון, כיצד נקבע המחיר של כלי רכב בישראל, מה היתרונות והחסרונות של שיטת התמחור הזאת, לאילו מחירוני רכב כדאי לשים לב ואיך אפשר בכל זאת לקנות רכב יד שנייה מבלי להפסיד עליו כסף עם השנים.

מהו מחיר מחירון ואיך הוא נקבע?

מחיר המחירון הוא מושג מעולם הצרכנות המתייחס למחיר המקובל של סחורה ומוצר כפי שנקבע על ידי מומחים בתחום בתוך שקלול כלל הנתונים כמו עלות ייצור, גילום הרווחים מהמוצר וכמובן ביקוש והיצע של המוצר. המחירון נחשב לעיתים כרשמי ומחייב, ולעיתים כהמלצה כללית בלבד. כדי להבין איך נקבע מחיר מחירון של רכב, עלינו לשאול את עצמנו את השאלה מה מוריד את ערך הרכב? כלומר, כשרכב כלשהו יוצא מהמפעל, יש לו ערך מסוים. מכאן, כל שינוי שהוא ישנה את הערך הזה ואת מחיר המחירון. דברים שיכולים להוריד את ערך הרכב הם הגיל שלו (רכב ישן יותר שווה פחות), המרחק שהוא נסע, תאונות שהוא עבר ומספר הידיים שהוא עבר. מנגד, אומנם זה לא נפוץ, אבל יש דברים שיכולים להעלות ערך של רכב, למשל רכב שהותקנו בו מערכות בטיחות מתקדמות.

 

מחיר מחירון: יתרונות וחסרונות

למחירון הרכב יש יתרונות רבים, אבל גם לא מעט חסרונות. היתרון המרכזי הוא שבניגוד להרבה מוצרים אחרים בשוק, יש קו מנחה ברור שעוזר לנו למצוא רכבים שמתאימים לנו ומונע מאיתנו קנייה במחיר מופרז, או מנגד מכירה במחיר הפסד. המחירון מקל על רוכשים ומוכרים כאחד ועוזר במעמד קנייה או מכירה להבין כמה רכב כזה או אחר שווה.

 

מנגד, החיסרון הוא שהמחירון הרבה פעמים מגביל את המוכרים של כלי רכב. כלומר, אנשים המחזיקים ברכב יד שנייה שמור ואולי אפילו משופר, יתקשו לא אחת למכור אותו במחיר שגבוה יותר ממחיר המחירון, אפילו אם הרכב אכן שווה את הכסף. באופן כללי, חשוב מאוד להבין שיש לרכישת רכב יד 2 יתרונות וחסרונות וצריך להביא בחשבון שבמעל 90 אחוז מהמקרים, רכב הוא מוצר שהערך שלו נשחק מאוד עם השנים.

 

מחירון בשוק הרכב הישראלי

אצלנו בישראל קיימים היום שני מחירוני רכב עיקריים ובלתי רשמיים. הראשון הוא לוי יצחק (שעוד נרחיב עליו בהמשך) והשני הוא המחירון של אתר יד 2. בשני המחירונים האלו, המחירים הנקובים נקבעים מאיסוף נתונים של כלי רכב ועסקאות עם השנים והם נחשבים לאמינים למדי. באותה נשימה חשוב לומר כי משרד הרישוי עובד על יצירת מאגר עצמאי למחירון רשמי של המדינה, זאת דרך חובת דיווח חדשה על מחיר הרכב במעמד המכירה. כך או כך חשוב להבין כי מחירון הרכב הוא מאגר מידע חשוב והוא לוקח חלק כמעט בכל עסקת רכב יד שנייה בישראל היום.

 

למה צריך מחיר מחירון?

למחיר המחירון חשיבות גבוהה בקביעת הערך של כלי רכב בישראל. בעזרת מחיר המחירון אפשר לקבוע קווים מנחים כלליים לדגמי רכבים שונים בהתאם לנתונים שלהם, מה שבעצם מאפשר קיום של עסקאות רכב. בעזרת מחיר המחירון מוכרים של כלי רכב יכולים לקבוע בצורה טובה את המחיר שהם מעוניינים לדרוש על כלי רכב. מנגד, כשרוצים לקנות רכב, המחירון יעזור לנו להבין כמה דגמים שמעניינים אותנו שווים ויבטיח שאנחנו לא קונים רכב במחיר מופרז.

 

פריצות בשוק הפרטי ברכבי יד שנייה

המחירון הוא כאמור קו מנחה וקורה לא אחת שרואים פריצות מסוימות בשוק הפרטי של דגמים כאלו ואחרים. זה קורה לרוב לרכבים מבוקשים מאוד, כאלו שמוכיחים את אמינותם ואיכותם עם הזמן ובעיקר כאלו שהביקוש אליהם עולה באופן ניכר על ההיצע. מה שקורה בנקודה הזאת הוא שמחיר המחירון של הרכב לא באמת משקף את המחיר האמיתי שלו, כלומר את המחיר הממוצע שבו הוא נמכר. בנקודות האלו אפשר בהחלט למכור דגמים מסוגים שונים במחיר גבוה יותר ממחיר המחירון שלהם.

 

לוי יצחק הוא לא היחיד שקובע את מחיר המחירון

אף שמחירון לוי יצחק הוא המחירון הוותיק ביותר וכזה שהוא כמעט במעמד רשמי, הוא אינו מחירון רכב רשמי בפועל. מה זה אומר? שאפשר למצוא עוד כמה וכמה מחירוני רכב אחרים שגם הם נותנים תמונת מצב מעולה לגבי מחירים של דגמי רכב שונים. הנקודה כאן היא שככל שהמאגר גדול יותר, ככה אפשר לקבל מחיר מחירון ממוצע טוב יותר שמשקף את המציאות בצורה אמינה.

 

אז איך נדע כמה לבקש או לשלם על רכב?

אם אתם שואלים אותנו, הדבר החכם ביותר הוא לבדוק קודם כל את מחיר הדגם בשני מחירוני רכב שונים. לסכום הממוצע יש להוסיף את החודש הקלנדרי שבו הרכב עלה על הכביש ולכך להוסיף את מידת הסחירות של הרכב הספציפי שבאה לידי ביטוי בצבע, בדגם המדויק ובקילומטרז׳. כמו כן חשוב להביא בחשבון תוצאות של בדיקות במכונים של משרד התחבורה ולבחון תקלות כמו מכות בפח, נזילות שמן, חלקים חשובים שהוחלפו וכן הלאה. שימו לב שתוספות מסוגים שונים (למשל מערכות בטיחות מתקדמות, מערכת שמע חדישה או צמיגים מיוחדים ויקרים) יכולים להעלות את הערך של הרכב. נוסף לאלה, שווה בהחלט להציץ באתרים ובמגרשים ולבחון כמה דגמים זהים עולים כדי לקבל תמונה מדויקת יותר. ככלל, שווה להתחיל תמיד במחיר מעט גבוה ולהוריד אותו עם הזמן אם לא מצליחים למכור.

 

הפתרון של טרייד מוביל

כאמור, רכב הוא מוצר שהערך שלו יורד עם הזמן כמעט תמיד. נוסף לכך, קניית רכב מאדם פרטי עלולה להתברר כטעות במקרים שבהם מגלים רק לאחר הרכישה תקלות וריג׳קטים שבאים לידי ביטוי בפגיעה במחיר המחירון. לעומת זאת, כשאתם קונים רכב יד שנייה מסוכנות רכב אמינה ומוכרת כמו טרייד מוביל, אתם יכולים להיות בטוחים שקיבלתם רכב איכותי במחיר הוגן המשקף את המוצר שקיבלתם. יתר על כן, אצלנו תוכלו ליהנות ממגוון אפשרויות מימון נוחות שלא רק יקלו את פריסת התשלומים, אלא גם ינטרלו את ירידת הערך הבלתי נמנעת של הרכב.

 

לסיכום

מחיר המחירון הוא דבר חשוב ביותר בעסקאות רכב ונתון שצריך להביא בחשבון כשמוכרים או קונים רכב. אם גם אתם מעוניינים לקנות רכב יד שנייה וחוששים מהפסדים כספיים ומירידת ערך, זה הזמן לשמוע על מגוון האפשרויות טרייד מוביל, סוכנות הרכב הטובה והמובילה בישראל. ליסינג, טרייד אין, מכירה וקנייה – בטרייד מוביל תמצאו את כל הפתרונות ותצאו עם רכב חדש ומקסימום תמורה לכסף שלכם.