1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. מה צריך להביא לטסט לרכב?

מה צריך להביא לטסט לרכב?

יום ראשון , 03/09/2023
מה צריך להביא לטסט לרכב?

טסט לרכב הוא בעצם בדיקת רכב מקיפה המחויבת פעם בשנה, כדי להבטיח שהרכב תקין ובטוח לנסיעה. לאחר שתשלמו את אגרת הרישוי ותביאו עימכם את המסמכים הנדרשים לצורך ביצוע בדיקת הטסט, תעברו את הבדיקה ואם הכול כשורה, תוכלו לחזור לנסוע בכבישי הארץ. במאמר הזה נסביר בדיוק מהו טסט לרכב, אילו בדיקות מבוצעות בו ואילו מסמכים עליכם להביא לצורך הטסט ולאן.

מהו טסט לרכב?

טסט לרכב הוא בדיקה שכל בעל רכב מחויב לעשות באופן שנתי. בטסט מבצעים הערכה לרכב שלכם ומוודאים כי הרכב תקין, מתאים ובטוח לנסיעה בכביש בתנאים שונים. מדובר בבדיקה שגרתית המבטיחה שהרכב שלכם תקין לנסיעה ולשימוש. גם אם אתם מחפשים רכבי קיה למכירה למשל ומעוניינים במימון רכב לביצוע רכישה, עליכם לזכור כי תצטרכו לבצע טסט. הבדיקה נעשית בהתאם להגדרות בטיחות המוסדרות בחוק. את הטסט אפשר לבצע אך ורק במכון רישוי מורשה ממשרד התחבורה המתמחה בבדיקות טסט. בבדיקות הטסט של הרכב נבדקות כל המערכות החשובות ביותר של הרכב כמו המנוע, הבלמים, ההיגוי ועוד. הטסט מבוצע כאשר הבעלים של הרכב נוהג בתוכו, והוא עובר מסלול מסוים בתוך מכון הרישוי הבודק את כל המערכות השונות של הרכב בתורן.

אילו בדיקות צריך לעשות לרכב?

כמה חלקים קריטיים ביותר עוברים בדיקה כאשר אנו מבצעים טסט לרכב ואלו הם:

צמיגים

מצב הצמיגים ברכב חשוב מאוד לשמירה על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם בזמן הנהיגה. במהלך הטסט, הבודקים יערכו בדיקות של לחץ אוויר בצמיגים, יבדקו את מצבם הכללי, אם הם שחוקים ואם התאריך אחרון לשימוש של הצמיגים לא פג תוקף. כמו כן יבדקו בטסט את עומק החריצים בצמיגים, כדי לוודא שאלו מתאימים למניעת החלקה על הכביש ולהבטחת חיכוך מתאים.

בלמים

יעילות הבלמים היא אחד האספקטים הקריטיים ביותר במערכות הרכב השונות וכל פגם קטן בה עלול לסכן את המשתמשים ברכב ובסביבתו. כמות הנוזלים בבלמים, תקינות המערכת באופן כללי, רפידות הבלמים והרוטורים, כולם נבדקים במהלך בדיקת הרישוי כדי לוודא שבזמן אמת תוכלו להשתמש בהם ביעילות.

אורות

גם מערכות התאורה ברכב צריכות להיות תקינות, במטרה לאותת לסובבים אותנו על כיוון נסיעתנו, וכמו כן להארת הדרך שלנו בתנאי חושך ובנסיעות לילה. כל הנורות ומערכות התאורה של הרכב נבדקות כולל האיתותים, תאורת הבלמים, תאורת הערפל ועוד נבדקות כדי להבטיח שהן פועלות כשורה.

מצב כללי של הרכב

הבודקים מעריכים את מצבו הכללי של הרכב, כולל המראות שלו, חגורות הבטיחות, הווישרים, ההיגוי של הרכב, מערכת ההשעיה של הרכב, המהירות המקסימלית וההאצה שלו וכמובן עוד פיצ'רים שונים אשר חשובים לתקינות ולעבודה סדירה של הרכב.

 

מנוע

הביצועים של המנוע, וכמו כן תוצרי הפירוק והבערה שלו, נבדקים גם הם במהלך הטסט כדי לוודא את תקינותו ומצבו. בעת בדיקת המנוע בודקים אם יש לו נזילות מסוימות, בודקים את פליטות האגזוז ואת טווח כוחו של המנוע באופן כללי.

כמה זמן מראש צריך להכין את המסמכים לטסט?

חשוב להכין את המסמכים לטסט מראש כדי להימנע מלחץ של הדקה האחרונה. עליכם לזכור כי למרות הדרישות הכלליות של המסמכים הנדרשים לביצוע הטסט במכון הרישוי יכול להיות שתצטרכו לספק מסמכים נוספים על פי דרישות מכון הרישוי באזור שלכם או לפי מצב הרכב שלכם, בייחוד אם הוא עבר תיקונים או טיפולים מסוימים. זכרו כי לרוב מומלץ לאסוף ולארגן את המסמכים הדרושים לבדיקת הטסט לפחות שבועיים מראש. כך תוכלו לדאוג להשלמת המסמכים אם תגלו כי חלק מהם חסרים.

מה צריך להביא לטסט לרכב?

לביצוע הטסט ברכב עליכם להביא עימכם כמה מסמכים חשובים והם:

ביטוח חובה

על הרכב שלכם להיות מבוטח בביטוח חובה ועליו להיות בתוקף. ביטוח חובה הוא ביטוח שכל בעל רכב מחויב לעשות לפי חוק. לכן, גם אם אתם נוסעים על מאזדה וגם עם אתם נוסעים על מרצדס עליכם לדאוג שמסמכי הביטוח נמצאים ברכב.

תעודת זהות של בעל הרישיון לרכב

חשוב מאוד להגיע עם תעודת הזהות שלכם או של בעל הרכב אם אתם מבצעים את הטסט בשביל מישהו כמיפוי כוחו. על תעודת הזהות להיות בתוקף ולהתאים לפרטים הרשומים בשאר מסמכי הרכב.

אגרת רישוי

לפני שתגיעו למכון הרישוי לביצוע הטסט, עליכם לבצע תשלום על אגרת הרישוי, בלי תשלום זה לא תוכלו לבצע טסט. תוכלו לשלם את אגרת הרישוי דרך האינטרנט באופן מקוון או בערוצים דיגיטליים נוספים. זהו התשלום לטסט שאתם חייבים לעשות כדי לקבל רישיון רכב מעודכן, וכדי לבצע את הטסט במכון הרישוי.

לסיכום

ההכנה לטסט היא צעד חיוני וקריטי לביצוע בדיקת הטסט השנתית ולחידוש רישיון הרכב שלכם. את בדיקת הטסט עליכם לבצע כל שנה כדי לוודא את בטיחות הרכב שעליו אתם נוסעים וכמו כן את הפונקציונליות שלו. את הטסט תבצעו במכוני רישוי מורשים על ידי משרד התחבורה, שם יבדקו את מערכות הרכב השונות הכוללות את המנוע, הבלמים, ההיגוי, התאורה ועוד. כדי לעבור את הטסט בצורה חלקה עליכם להגיע כשבידיכם כל המסמכים הדרושים ולאחר תשלום אגרת הרישוי.