1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב?

מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב?

יום רביעי , 31/01/2024
מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב?

אם הגעתם לנקודה שבה אתם רוצים לקנות רכב חדש מהחברה או יד שנייה (וזה לא משנה אם אתם מחזיקים ברכב כלשהו כרגע או לא), אנחנו בטוחים שאתם חווים לא מעט לבטים ומתמודדים עם לא מעט שאלות. קניית רכב עשויה להיות משימה מפרכת ומתישה, ועסקה לא טובה היא בהחלט עניין נפוץ שיכול לקרות למי שלא מכיר את התחום, ולכן חשוב מאוד לעשות בדיקות מקיפות לפני ששולחים את היד לארנק. הינה כל מה שאתם צריכים לבדוק ולשים אליו לב לפני שיוצאים לדרך.

 

דגשים בקניית רכב חדש

רגע לפני שנדבר על הבדיקות שצריך לעשות כשכבר מוצאים רכב שמעניין אתכם, הינה כמה דגשים קריטיים בהחלט בקניית רכב חדש:

 

מטרת הרכב

קודם כול אתם צריך להגדיר את המטרה שלשמה אתם מעוניינים לקנות רכב חדש. האם זהו רכב חדש למשפחה או לאדם יחיד? האם אתם צריכים רכב למטרות נסיעה בשטח ופנאי? האם יש צורך ברכב מסחרי למטרת הובלות? ההגדרה הזו תעזור לכם לצמצם את האפשרויות בשלב הראשון.

 

תקציב

התקציב הוא בהחלט עניין חשוב ואין להקל בכך ראש. חשוב מאוד להבין בדיוק מהו התקציב האפשרי שלכם לקניית רכב, ויש להביא בחשבון הוצאות נלוות כמו תיקונים שאולי תצטרכו לעשות, עלויות ביטוח, בלאי עתידי של הרכב וכן הלאה. בנקודה הזאת, אם אתם מתכננים למכור בנוסף רכב ישן שברשותכם, בהחלט שווה לבחון לעומק את האפשרות של עסקת טרייד אין. בעסקאות מהסוג הזה אתם מוסרים את הרכב הישן שלכם, מוסיפים סכום כספי מסוים לפי החוזה ומקבלים רכב חדש ראש בראש. היתרון כאן הוא עסקה מהירה מול חברה אמינה שתדאג לכם לרכב תקין ומתאים, לצד אפשרויות מימון ופריסת תשלומים נוחות.

 

סקר שוק

סקר שוק מקיף הוא צעד חשוב שיאפשר לכם להבין מהן האופציות העומדות לפניכם, אילו רכבים אמינים יותר ופחות ואילו רכבים מתאימים לכם ועונים על המטרות שהגדרתם. סקר שוק הוא צעד שכדאי לנקוט לפני רכישת מוצרים יקרים, ובייחוד כשמדובר בכלי רכב.

 

נסיעת מבחן

לעולם אל תקנו רכב לפני שנסעתם בו והבנתם בדיוק איך הנהיגה בו מרגישה. בנסיעת מבחן (ואפילו בנסיעה קצרה) תוכלו לגלות הרבה מאוד מידע – אם המנוע שקט ועובד בצורה חלקה, איך הרכב מתנהג בסיבובים ובאזורים קשים לתמרון, אם יש רעשים מוזרים העשויים להעיד על בעיה כלשהי במהלך הנסיעה ועוד.

 

דגשים בקניית רכב יד שנייה

שוק הרכבים המשומשים בישראל הוא אחד השווקים המפותחים ביותר, ואם יודעים איך לנצל אותו אפשר למצוא רכבים משומשים מעולים במצב מצוין שישרתו אתכם לשנים ארוכות קדימה. הינה כמה דגשים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

 

היסטוריית הרכב (ספר טיפולים)

חשוב מאוד לבקש מהמוכר של הרכב את ספר הטיפולים ויש לעבור עליו בסבלנות ודקדקנות. בספר הטיפולים אתם אמורים למצוא את כל היסטוריית הטיפולים של הרכב ולהבין מתי הוא עבר טיפולים, אילו חלקים טופלו או הוחלפו ואיפה זה קרה (בעדיפות לטיפולים במוסך מורשה של יצרן הרכב). נסו לחפש טיפולים או תיקונים שנעשו שלא במסגרת טיפול שוטף והשוו בין דרישות היצרן לבין מצב הרכב בפועל. חשוב גם לשים לב אם נדרשים בקרוב טיפולים יקרים כלשהם, מה שיכול להיות קלף מיקוח בהורדת המחיר אל מול המוכר.

 

האם הרכב משועבד?

לפני שקונים רכב, חשוב מאוד לבדוק אם הוא משועבד. בדרך כלל כשמדברים על עסקאות מימון קיים שיעבוד על הרכב, איך אין מה להיבהל בשלב הזה. כל מה שצריך לעשות זה לוודא הסרת שעבוד לפני ביצוע העברת בעלות, מה שאפשר לעשות באינטרנט באתר של משרד הרישוי, באתר הממשלתי, אצל רשם המשכונות או באחד הסניפים של בנק הדואר.

 

נסיעת מבחן

מומלץ להקפיד על נסיעת מבחן לפני קניית רכב, בין שמדובר ברכב חדש או ברכב משומש. ככה תוכלו להתרשם מחוויית הנהיגה ולפעמים אפילו לעלות על תקלות ובעיות ברכב הבאות לידי ביטוי במהלך הנהיגה. שימו לב במיוחד לרעשים משונים, להעברה לא חלקה של הילוכים, לתפעול של מערך הבלימה ועוד. כמו כן שווה לבדוק תקינות בסיסית של מכלולים שונים כמו איתותים, מגבים, מיזוג, תאורה, חלונות חשמליים, נעילה מרכזית, מערכת שמע ועוד.

 

בדיקה במכון

הבדיקה העצמאית של הקונים היא רק השלב הראשון, וכשמדובר בקניית רכבים יד שנייה חשוב מאוד לגשת גם למכון בדיקה אמין שאתם סומכים עליו כדי לקבל תמונת מצב מקיפה לגבי מצב הרכב. כמובן שאם אתם קונים את הרכב באופן עצמאי ולא דרך חברה, חשוב להחתים את המוכר על הצהרה כי אם מתגלה תקלה באחת המערכות הבסיסיות של הרכב מנוע, גיר או שלדה ואתם לא מעוניינים לקנות את הרכב בשל כך, הוצאות הבדיקה יושתו עליו.

 

אמינות המוכר

מומלץ להימנע מקניית רכב מאדם שנראה לכם חשוד. השוו בין הפרטים המופיעים ברישיון הרכב לבין הפרטים של המוכר בתעודת הזהות, ואם אתם מרגישים לא בטוחים באמינות האדם או הרכב עדיף להימנע מהקנייה. זכרו כי קנייה של רכב גנוב, אפילו אם הדבר נעשה בתום לב מצידכם, עלולה להשאיר אתכם בלי הרכב ובלי הכסף שלכם. 

 

ההמלצה החמה ביותר היא לקנות רכב אך ורק ממוכרים אמינים. כשאתם קונים רכב יד שנייה מאדם שאתם לא מכירים, אתם תמיד מסתכנים בעסקה לא טובה ובהפסד כספי גבוה. אז מה עושים? האופציה הטובה ביותר היא לקנות רכב שיש לו "אימא ואבא", מה שיתאפשר לכם אך ורק בקנייה מחברת רכב מובילה כמו טרייד מוביל. במקומות כאלו תוכלו למצוא רכבים שמורים ומטופלים וגם ליהנות ממגוון אפשרויות מימון נוחות, עסקאות טרייד אין ועוד.

לסיכום

רכישה של רכב חדש היא משימה שצריך להשלים באופן סבלני, בטוח ומושכל. כדי להוציא את המרב מהכסף שלכם ולהימנע מהפסד מיותר, מומלץ בחום להכיר את המוניטין, השירות, האחריות והביטחון שתוכלו לקבל בטרייד מוביל. רוצים לדעת עוד? המומחים של טרייד מוביל זמינים בכל שעה וישמחו לתת מידע נוסף והצעות משתלמות.