רכישת רכב

יום חמישי , 09/03/2017
רכישת רכב
screenshot_2-1רכישת רכב –כידוע קניית רכב היא הקניה השנייה בחשיבותה בחיינו לאחר קניית דירה. מסיבה זאת טרייד מוביל ריכזה עבורכם את הטיפים החשובים ביותר אשר יסייעו לכם ברכישת הרכב הבא שלכם.

1. יש לבדוק את הרכב באור יום. אור השמש מאפשר לראות בצורה הטובה ביותר את מצבו החיצוני של הרכב, נזקי צבע אם יש, פגמים קלים בפח וכו.

2. יש לוודא שרק בעל הרכב יציג את הרכב. מקרים בהם מישהו "עוזר לאח שלו למכור את הרכב", או "בעל הרכב במילואים והוא עושה לו טובה" – מעידים, ברוב המקרים, על כך שעומד לפניכם סוחר רכב. כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל של אנשים טובים שבאמת עוזרים למשפחה ולחברים, אך לצערנו מקרים אלו מעטים.

3. בעלויות קודמות / "יד " – ניתן לבדוק במשרד הרישוי. לרכב משנת ייצור מסוימת יהיה מספר מתקבל על הדעת של בעלויות קודמות. רכב בן 5 שנים עם 3 בעלויות קודמות – הוא מצב לא תקין. אדם מחזיק בממוצע רכב למשך שנתיים – שלוש. ככל שלרכב מספר רב יותר של בעלויות קודמות – כך צריך הדבר להעלות סימני שאלה, ואולי גם להתבטא במחיר הרכב.

4. קילומטראז' (מד אוץ) -מספר הק"מ שעבר הרכב משפיע על מחירו. במחירוני הרכב המשומש יש טבלת קילומטראז' ממוצע. קילומטראז' גבוה יותר אמור להשפיע על המחיר לכוון מטה והפוך. כיום, כשרכב מטופל במוסך מורשה,  הקילומטראז' מוזן למחשבי המוסך. בדיקת נתון זה תוסיף מידה רבה של וודאות  לכך שלא"שיחקו" עם מד הקילומטרים כמו כן ניתן לבדוק נתונים אלו בספר הטיפולים של הרכב, הכתוב או הממוחשב.

5. עיקולים / שעבודים –חובה לבדוק במשרד הרישוי אם הרכב מעוקל או משועבד, ולא להסתמך על הכתוב ברישיון הרכב.

6. העברת בעלות- האחריות על רישום שינוי הבעלות מוטלת על בעל הרכב הרשום,  ומתבצעת באחד מסניפי בנק הדואר המקוונים למחשב משרד הרישוי. הזיהוי מתבצע באמצעות תעודות זיהוי ורישיון הרכב.
באין הגבלות, שעבודים, או עיקולים, מקבלים בו במקום אישור רישום לשינוי בעלות. לפני הרכישה כדאי לבדוק מול רשם המשכונות, הגוף המוסמך על פי חוק לרישום משכונות, שאין שעבודים על הרכב! ניתן להסתייע בייפוי כוח באמצעות טופס הנמצא במשרדי הרישוי או בדרך פשוטה יותר דרך אתר האינטרנט של רשם המשכונות. שימו לב: את התשלום יש להסדיר עם ביצוע העברת הבעלות, ולא מראש!

יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ? השאירו פרטים בטופס ונציג ישמח לחזור אליכם.