1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. רכב היברידי: איך לבחור נכון והאם זה משתלם?

רכב היברידי: איך לבחור נכון והאם זה משתלם?

יום חמישי , 03/08/2023
רכב היברידי: איך לבחור נכון והאם זה משתלם?

עוד לפני שכל הרכב החשמליים נכנסו אל חיינו והחלו להשתלט על שוק המכוניות, הרכבים ההיברידיים המשלבים בין הנעה מכנית לחשמלית היו הבשורה החמה ועזרו לכולנו לחסוך בהוצאות הדלק ועל הדרך גם להפחית את זיהום האוויר. רכבים היברידיים הם אלטרנטיבה טובה לרכבים בעלי הנעת בנזין קלאסית, ואפשרות רלוונטית לכל מי שמחפש רכב אמין וחסכוני.

 

מתי רכבים היברידיים נכנסו לחיינו?

כלי רכב היברידיים הם כלי רכב שבהם יש שילוב של שני סוגי מנועים, לרוב מנוע חשמלי ולצידו מנוע בעירה פנימית מכני. אנחנו רגילים לחשוב על כלי רכב כעל חידוש של העידן הנוכחי, אבל האמת היא שאפשר למצוא רכבי הייבריד הרחק בהיסטוריה, ולמעשה את הרכב ההיברידי הראשון המציא אי שם בשנת 1900 פרדיננד פורשה הגרמני. ההמצאה שלו אינה בדיוק מה שאנחנו מכירים היום כרכב היברידי, אבל אפשר בהחלט לומר שהייתה זו התשתית לרכבים ההיברידיים של התקופה הנוכחית.

 

הייצור ההמוני של רכבים היברידיים בעידן הזה החל בשנת 1997 בדגם טויוטה פריוס המפורסם, שהפך ללהיט פופולרי בארצות הברית בפרט ובעולם כולו באותן שנים. לאחר מכן הושקו בשוק דגמים נוספים של מותגים כמו הונדה ואאודי, ובשנת 2003 הופץ לראשונה דגם היברידי בעל מנוע נטען של חברת רנו, ודגמים דומים לזה נמצאים בשימוש גם היום. מאז ועד היום, נראה כי הביקוש לרכבים היברידיים וחסכוניים רק הולך וגובר וכי מדובר בבחירה פופולרית ביותר בקרב רבים. הרכבים ההיברידיים היו בעצם התשתית לרכבי ההנעה החשמלית שהיום אפשר לראות פחות או יותר בכל מקום.

 

איך רכב היברידי עובד?

יש כמה סוגים שונים של רכבים היברידיים וכל אחד עובד בצורה שונה, אבל בגדול ההגדרה של רכב היברידי היא רכב העושה שימוש בשני סוגים של מנועים במקביל. השילוב הנפוץ והמקובל ביותר הוא מנוע בנזין ומנוע חשמלי. רוב הרכבים ההיברידיים שאפשר למצוא כיום הם כאלו המצוידים במערכת חכמה המפעילה את שני המנועים במקביל כדי לנצל את האנרגייה בחוכמה לפי סוג הנסיעה ותנאי הדרך. כאשר נוסעים במהירות נמוכה או בשיפוע שלילי (בירידה) המנוע החשמלי יעבוד ולא יהיה צורך בכל סיוע ממנוע הבנזין, כלומר המערכת יודעת כיצד לנצל את תנאי הדרך כדי לחסוך בדלק.

 

אילו יתרונות יש לרכבים היברידיים?

לרכבים היברידיים יש שלושה יתרונות חשובים:

 

1.     חיסכון כספי – רכבים היברידיים מיועדים לנצל אנרגייה בחוכמה, וזה אומר שיש הרבה רגעים שבהם הרכב בכלל לא מסתמך על מנוע הבנזין, כך שאפשר בקלות לחסוך סכומי
כסף לא מבוטלים מדי חודש.

2.     זיהום אוויר מופחת – כלי הרכב שלנו הם אחד הגורמים העיקריים לזיהום האוויר בעולם ולתופעת ההתחממות הגלובלית. רכבים היברידיים פולטים כמות נמוכה יותר של גזים
רעילים ומזהמים והתוצאה המצטברת היא זיהום אוויר מופחת.

3.     ניצול של שתי טכנולוגיות – רכב היברידי מאפשר לנו ליהנות מכל העולמות. מצד אחד הנעה חשמלית חלקית וחיסכון ניכר באנרגייה ובדלק, אך מצד שני יש גם הנעת בנזין ללא
החסרונות של רכבים חשמליים (למשל הקושי למצוא עמדות טעינה ברחבי הארץ).

 

כמה עולה לתחזק רכב היברידי ביחס לרכב מונע בנזין?

באופן כללי תחזוקה של רכב היברידי לא אמורה להיות יקרה מאוד בהשוואה לרכבים רגילים. על פניו מדובר ברכב שיש לו שני מנועים שצריך לתחזק, אבל בפועל אלו הם דגמים חדישים ועמידים, והתחזוקה שלהם היא בדרך כלל אינה עניין יקר או מורכב.

 

האם הוא מתאים לכולם?

רכבים היברידיים יכולים להתאים לסוגים רבים של הרגלי שימוש ברכב, והיום אפשר למצוא לא מעט קטגוריות של רכבים היברידיים – רכבי מיני, רכבי מנהלים, רכבים משפחתיים, רכבי שטח ועוד. אפשר לומר שרכבים היברידיים הם משתלמים לאנשים רבים, אבל משתלמים במיוחד למי שנוסע בעיקר באזורים עירוניים שבהם כלי הרכב יסתמכו בעיקר על הפעולה של המנוע החשמלי.

 

רכבים היברידיים מומלצים

מחפשים רכב היברידי ולא בטוחים על איזה דגם ללכת? הינה כמה דגמים שאנחנו ממליצים לכם לבדוק:

 

·       קיה נירו הייבריד – קיה הוא אחד ממותגי הרכב האהובים ביותר על הנהג הישראלי זה שנים רבות, וזה בהחלט לא מפתיע שגם דגמי ההייבריד של המותג המוביל הזה הפכו לפופולריים בארץ. קיה נירו הייבריד הוא רכב חזק עם ביצועים מעולים המתאים לנסיעה באזורים עירוניים וגם לנסיעות ארוכות יותר בכבישים בין עירוניים. כמו כן, נציין שהעיצוב היוקרתי של הרכב, הגימורים היפים שלו, מערכות הבטיחות החכמות וכל ההשקעה של חברת קיה בדגם הזה הופכים אותו בצדק לרכב מבוקש.

·       טויוטה קורולה – הגרסה ההיברידית של טויוטה קורולה היא יעילה למדי בהשוואה לגרסה הרגילה והביצועים הנפלאים מוסיפים לשביעות הרצון של המשתמשים ברכב הזה. טויוטה קורולה היא רכב חזק ואמין, ומעבר לחיסכון באנרגייה ובדלק מקבלים גם ביטחון והרבה שקט נפשי. הטיפולים של הרכב הזה די זולים וחוויית הנסיעה בו מצוינת.

·       יונדאי איוניק – יונדאי איוניק הוא רכב היברידי בעל צריכת דלק חסכונית ויוצאת דופן. הדגם מגיע עם אבזור נדיב וסביבת נהג מודרנית, ומצטיין בנסיעה חלקה ונעימה בכבישים בין עירוניים. החוויה בתוך העיר היא נוקשה מעט, אבל שאר המאפיינים בהחלט מפצים על החיסרון הזה, ובסך הכול מדובר ברכב היברידי נפוץ ופופולרי בישראל.  

·       יונדאי קונה – רכב נהדר המשווק בישראל משנת 2020. על פי הנתונים של הרכב, אפשר לחסוך באמצעותו כמה אלפי שקלים טובים בדלק מדי שנה. על הדרך אתם מקבלים רכב יציב וחזק בעל שטח אחסון גדול המתאים למשפחות וגם ליחידים. זהו רכב נהדר שגם נותן תחושה יוקרתית, ויש לו תג מחיר סביר בהחלט ומתקבל על הדעת.

·       טויוטה C-hr – דגם הפנאי ההיברידי והקומפקטי של טויוטה הפך במהירות לאחד הדגמים הפופולריים ביותר בישראל. הביצועים שלו נהדרים ויש הטוענים שהמערכת ההיברידית שלו היא אחת הטובות ביותר הקיימות בשוק. הרכב הזה אהוב במיוחד משום שהוא מתאים לנסיעות שטח קלות, ונראה שהרבה משפחות אוהבות אותו כי הוא נוח מאוד למי שרוצה לצאת לטיולים משפחתיים בחיק הטבע.

 

לסיכום

בשורה התחתונה, רכבים היברידיים הם פתרון מעולה למי שמחפש רכב נוח המאפשר נסיעות חלקות ונעימות, לצד חיסכון קריטי באנרגייה ובדלק. כיום אפשר למצוא מגוון עצום של רכבים היברידיים מכל הסוגים והמותגים הפופולריים בשוק. כאן תוכלו למצוא את כל רכבי יד שנייה המובילים של טרייד מובייל ולבחור רכב היברידי חסכוני וחזק שיאפשר לכם לחסוך וליהנות מהדרך מהרגע הראשון.